Olen jo jonkin aikaa suunnitellut jonkinlaisen raskausblogin perustamista, koska tämä on jatkuvasti ajatuksia ja ihmetystä herättävä olotila enkä aina jaksa vaivata miestäni sepustamalla hänelle jokaikistä, väliin sekopäiseltäkin vaikuttavaa mielenliikettäni. Lisäksi rakastan kirjoittamista ja toisinaan se on hyvinkin terapeuttista: moni ongelma tuntuu kutistuvan jopa aivan olemattomiin jo pelkästään kirjoittamalla siitä johonkin! Keskustelupalstoilla minua varmaan vain pidetään jatkuvana omien pölötysteni esiintuojana, kun jauhan vain omiani enkä ole välttämättä erityisen kiinnostunut silti itse kommentoimaan minulle ventovieraiden ihmisten fiiliksiä. Tämä blogi sallii minun olla kirjoituksissani juuri niin itsekeskeinen kuin ikinä haluan!

Ja sitten jotain itsestäni. Olen kolmikymppinen, yhden 1-vuotiaan pojan kotiäiti. Perheeseeni kuuluu lisäksi aviomies ja kaksi kissaa. Asumme omakotitalossa maaseudulla, joskin erään suurehkon kaupungin lähistöllä. Olen nyt 11. viikolla raskaana, toisen lapsemme laskettu aika on 11.12.2011.

Tämä riittäköön minusta itsestäni tässä vaiheessa, sillä en halua minua itseäni tai kirjoituksissa mahdollisesti mainittavia muita henkilöitä tunnistettavan, ettei tule keneltäkään sanomista... kun ei sitä ikinä tiedä, mitä hormonihuuruissaan tänne tulee rähjättyä! Mutta siis, jos kirjoituksissa mainitsen henkilöitä nimeltä, käytän keksittyjä nimiä oikeiden sijaan. Tai sitten en :D Eli ei kannata miettiä, että tunnenkohan tämän kirjoittajan tai tiedänköhän, kenestä hän nyt puhuu. Mutta ehkei sitä kenenkään tarvitse sen kummemmin miettiä, koska mikään juoruilublogi tämä ei tule olemaan vaan tarkoitukseni on pitää päiväkirjaa raskauden etenemisestä, tilittää tänne odotukseen liittyviä tuntojani sekä siinä ohessa laittaa tänne joitain poimintoja arkielämästä, kun odottelen muuntumista yhden lapsen kotiäidistä kahden lapsen kotiäidiksi.